Handelsbetingelser

Handels betingelser

Fortrolighed/sikkerhed:

Dine oplysninger om navn, adresse, telefonnummer osv. behandles fuldt fortroligt, og bruges til at ekspedere din bestilling. Lovgivningskrav til erhvervsdrivendes regnskaber indebærer, at vi er nødt til at opbevare dine personoplysninger i fem år. Kreditkortoplysninger formidles via guldsmedpade.dk til PBS på en sikker og krypteret SSL forbindelse og gemmes ikke af guldsmedpade.dk. Personoplysninger transmitteres til guldsmedpade.dk i ikke-krypteret form og gemmes i en database på en sikker server, hvortil der ikke er direkte adgang fra Internettet. Vi videregiver naturligvis ikke dine personoplysninger til tredjemand.

Den dataansvarlige er Maiken Pade.

Som registreret hos Guldsmed Maiken Pade, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@maikenpade.dk

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til info@maikenpade.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, skal varen returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Guldsmed Maiken Pade ( undlad venligst at skrive GULDSMED på forsendelsen )
Strandvejen 108
2900 Hellerup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Guldsmed Maiken Pade ( undlad venligst at skrive GULDSMED på forsendelsen)
Strandvejen 108
2900 Hellerup

eller afleveres direkte i vores fysiske butik.

Når du returnerer varen, bedes du medsende faktura og bon du har modtaget og en udførlig beskrivelse af årsagen til reklamationen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Betaling:

På www.maikenpade.dk kan der betales med:
Dankort, visa/Dankort.
Mastercard, Visa og mobilepay

Vi opkræver ikke betalingsgebyr.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering:

Fri fragt ved køb over kr. 500,-. For køb under kr. 500,- koster fragten kr. 39,-.

Lagervarer bliver afsendt samme hverdag med bestilling frem til kl. 14. For ikke-lagervarer leveres varen samme eller første hverdag efter vi har modtaget varen fra leverandøren. Flere forsendelser pr. ordre kan forekomme, men det vil naturligvis ikke give yderligere omkostninger for dig som kunde. Hvis varen er forsinket eller i restordre, vil du få besked på tlf eller e-mail. Dette kræver dog, at du har oplyst os din e-mail adresse og tlf nummer.

Vi benytter helst Post Danmark eller GLS til vores leveringer, på baggrund af deres leveringshastighed og troværdighed.

Vi sender kun til udlandet, Grønland og Færøerne efter særlig aftale.

Klageadgang:

En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 10-5-2022